HTML

Pilisszántói Faluvédők

Hírek, információk, vélemények Pilisszántóról a Faluvédő Egyesület gondozásában

Friss topikok

Linkblog

Vasútkorszerűsítési projekt az esztergomi vonalon

2011.06.02. 11:46 :: szekertabor

Hozzánk valahogy lassabban érnek el a hírek. Vörösváron már hónapok óta áll a bál a tervezett vasúti kereszteződés miatt, mi pedig azt sem tudjuk, hogy készül valami. A tisztább kép érdekében ide linkelem a NIF honlapjáról a vonatkozó projektet. Térképet, terveket innen lehet letölteni (köszi, Kinga!).

Összefoglalva arról van szó, hogy Aquincum és Piliscsaba között kétvágányúsítással és a vasúti kereszteződések átépítésével meggyorsítanák a vonatközlekedést (jelenleg 30-35 km/h az átlagsebesség, ami elsősorban a szembejövő vonatok állomásokon történő bevárása miatt ennyi). Az ötlet jó, és úgy tűnik, pénz is van rá, csak részletkérdéseken folyik még vita.

Például, hogy legyen-e Vörösváron kétszintű vasúti alul-felüljáró, vagy továbbra is a sorompós útlezárás működjön. A helybeliek nem akarnak felüljárót, mert emiatt sokan nehezebben érik majd el a 10-es utat, viszont a távolabb lakók érthetően nem szeretnék, ha ötpercenként leengednék a sorompót, hogy egyik vagy másik irányba elengedhessék a vonatokat.

Az a hír járja, hogy a felújításhoz egy vasúti buszfordulót is építenének Vörösváron. Ez minket, szántóiakat érintene talán leginkább, mivel remélhetően a szántói buszok végre megállnának a vasútállomásnál is. Mindenesetre jó lenne erről többet tudni. Az sem mindegy, hogy ez a kitérő mennyivel növelné meg a szántói buszok menetidejét. Olyasmit is hallottam, hogy esetleg levágnák a szabadságligeti kerülőt a vasúti nyomvonalról (magyarán a vonatok elkerülik Szabadságligetet), ami viszont a szántói buszok terhelését fogja megnövelni (hosszabb kitérő, több utas Szabadságligeten), igaz, talán csak a vasútállomásig.

A tervezett átépítés mindenképpen hatással lesz Szántó jövöjére, éppen ezért érthetetlen, hogy minket miért nem tájékoztatnak, és miért nem kérik ki az üggyel kapcsolatban a véleményünket. A változtatások - ha jól csinálják - javíthatják Pilisszántó tömegközlekedési kapcsolatait, viszont ha hagyjuk, akár végzetesen is elszigetelhetnek bennünket. Ha a buszok továbbra sem állnak meg a vasútállomásokon, viszont megszűnik a Szabadságligeti átszállási lehetőség, ha a vasúti kereszteződésben nehezedik a közúti átkelés, akkor Pilisszántó véglegesen leszakad a Piliscsaba-Dorog-Esztergom irányról, és Budapest nehezen elérhető zsákutcája marad.

 

4 komment

Címkék: közlekedés urbanizáció településfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://pilisszanto.blog.hu/api/trackback/id/tr302951166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyberbill 2011.07.05. 11:17:51

Tisztelt Szekértábor, kedves Hozzászólók !Mindössze 2 hete költöztem Pilisszántóra egy hosszas és emberpróbáló építkezés után. Már szerettem volna érdeklődni úgy általában a vonat- és buszközlekedésről azoktól, akik jobban ismerik, mint én.
Most kezdtem munkába járni, pillanatnyilag Szabadságligeten hagyom az autót és onnan járok vonattal a Nyugatiig. Szeretném kérni véleményüket, hogy ki milyen utazási módot választ, melyik a hatékony ? Fiam szerint a busz sem rosszabb, mint a vonat.
Örömmel várom segítő és tájékoztató tanácsaikat.
Üdvözlettel: Zerika

szekertabor · provo.blog.hu 2011.07.06. 11:03:17

@zerika:
A busz tökéletesen megfelelő választás - iskolai szünetben. Iskolaidőben a 10-es úton állandó torlódás van, a menetidő akár a duplájára is nőhet. Persze az sem mindegy, mikor indulsz munkába.

Én a vörösvári állomáson szoktam hagyni a kocsit, és úgy szállok vonatra. Ennek három oka van.
Egyszer már vandálok bezúzták a hátsó szélvédőmet, amikor Szabadságligeten hagytam, a vörösvári állomáson jobban szem előtt van.
A 17.20-as vonat, amivel hazajövök, Vörösváron várja be a szembejövő vonatot, ezért 15-20 perc telik el Vörösvár és Szabadságliget között. Ennyi idő alatt Szántóra kétszer is hazaérek autóval.
BKSZ bérletem van, és így pont Vörösvár és Szabadságliget közé esik a díjzóna-határ, vagyis többe kerül a jegy Szabadságligettől, mint Vörösvártól, noha csak 2 km a köztük levő távolság.

Szép időben robogóval vagy biciklivel is be lehet menni Vörösvárra. Célszerű egy vasút környéki ismerősre szert tenni, aki megengedi, hogy nála hagyjuk a kerékpárt, mivel a vasúti kerékpártárolókat rendszeresen tönkreteszik.

aragorn67 2011.07.06. 11:47:57

@szekertabor: Kedves Szekértábor,

Hálásan köszönöm válaszodat. Csak alátámasztani tudom javaslataidat, ugyanis tegnap én is megtanultam, hol lakik a Jóisten: hogy nem szabad Szabadságligeten hagyni az autót. A 16:20-as vonattal jöttem a Nyugatiból, és a fő vörösvári állomáson vártuk be a szemből érkező vonatot. 12 percig álltunk. Közben forrt az epe, 12 perc alatt ugye, ha itt állna az autó, már rég Szántón lennék. Ma a vörösvári nagy állomáson hagytam a kocsit, 5 perc késéssel robogott is befelé reggel a 7:20-as. Szóval, tanulok és igen, érzékeltem, hogy Szabadságliget nagyon elhagyatott és az autóm egyedül állt ott hétfőn és kedden. Valahogy rossz érzésem volt. Akkor tehát Veled már történt kellemetlenség ott.
Nagyon köszönöm a segítséget szívesen részt vennék bármilyen konstruktív levelezésben, amivel egymáson tudunk segíteni.
Üdvözlettel: Zerika

kiskuckó 2013.06.20. 07:48:31

A vasút projekt gőzerővel készül, de itt az idő állt meg semmi nincs egy normális dolog van az a csend, és a levegő az összes többi egy O.
süti beállítások módosítása